Advert




26 February, 2009

Si kenit bila tak sihat..

Last week masa dapat call kat ofis daripada mak, betul2 panik. Hari Rabu around kul 11.30am:
Mak: Hello..dina, ada tak daud (adik) tepon tadi?
Aku: Takde..nape (dah suspen time ni)
Mak: La dia tak bagitau ke, Syirah ni muntah2 dah 6 kali ni..mak risau (suara nangis)
Aku: Ya Allah..dia tak bagitau pun.. eii. Teruk ke syirah..dina balik sekarang. mak tunggu.

Lepas dah dpt permission from bos, aku grab bag terus turun. Bos siap cakap 'farah naik cab la, cepat sikit. ada duit tak?' heheh. bos aku concern gile siap tanya ada duit tambang ke. eii betul2 panik tak tau nak cakap time tu. siap menggigil2 tangan. berbelah bagi nak balik camne, nak naik tren..slow. masa kat stesen komuter tu cam orang gile aku cakap sorang2. last2 amik keputusan naik tren. sekejap2 call mak tanya condition syirah.

Sampai2 umah, syirah baru tido mak kata. Seharian muntah, dah letih agaknya. Tunggu dia bangun terus bawak gi SMC. Doktor nak warded dia sbb nak drip air tapi aku soh bagi option lain. so doc bagi ORS (air garam galian). so untuk 2 hari dia minum tu je. Syirah mintak susu pun, tak bagi. "nenen nenen" dia mintak. sian giler tapi terpaksa. Aku pun EL lah 2 hari tu. Alhamdulillah dia tak muntah2 lagi so takyah masuk ward. Walaupun bagi orang lain tak serius tapi bagi aku scary lah sebab Syirah selalu demam mild2 je. Kali ni kena stomach flu, doc kata mungkin disebabkan air. Skrg ramai budak2 kena. Lebih kurang rotavirus. Aku ni dah la ofis jauh..nak balik tu rasa nak terbang je sampai umah.
Papa Syirah balik hari Khamis after keje, terus dia drive. Penat tak penat tak tau la, anak punya pasal. Tengah malam baru dia sampai. Time tu kami berdua tak tido jaga Syirah malam-malam. Sib baik Papa balik boleh la tolong2 jaga Syirah.
Gambo-gambo menceriakan anak dara yang baru nak sihat.
Sampai ke bumbung keta peginya..
Nenen pun dalam keta.. layan kan
Dah sihat banyak sikit, gi main kat playground
Papa menghiburkan Syirah wewiit..
Mama rasa nak join je..

2 comments:

Anonymous said...

gambar die tgh sakit x da???...msti sedey gile die time sakit..

mama-syira said...

ada tapi dlm hp. sedey..tapi taknak la letak kesedihan di sini..huahaha.