Advert




20 April, 2010

Kakak Syirah solat

Syyyy diam-diam sikit Kak Syirah tengah sembahyang.


Kalau time orang amik air sembahyang pun, dia join. Habislah basah baju tapi takpelah, baju boleh tukar lain. Dah dia nak belajar tu, takkan nak halang.


Yang kelakarnya, penah satu kali ni dia nak sembahyang Maghrib dengan Mama. Selalunya dia akan berdiri sebelah kiri Mama dan ikut lah semua dari berdiri sampai sujud semua. Dah masuk 2 rakaat, tiba-tiba dengar suara orang nangis. "Hek hek" bunyiknye. Pastu aku continue lah sembahyang tinggal 1 rakaat je lagi takkan nak stop. (dah tak kusyuk jadinye).


Lepas je bagi salam, terus ada orang meraung "huwaaaa". Aku pun cecepat lah tanya budak yang meraung tu "nape Syirah nangis?". Tak tau nak gelak ke sedih bila dia jawab "Iyah menat nak mayang..huwaaa" (translate: Syirah penat nak sembahyang). Hehehe.


At the first place, tak suruh pun dia sembahyang. Dia yang beria nak ikut. Tapi sudahnya mengadu penat. Ape-ape je lah anak dara sorang ni. Ikut lah mood dia kalau terlebih rajin sampai tadah tangan doa lama. Kalo tak, jadi lah gitu. Penat alasannya. Kecik boleh la consider, besar kalu...sendiri mo ingat.


1 comment:

dyea irdina said...

makcik ko letak la chat box kat blog ko kan snang..jgn luper polow n link aku keh..bab bibik tu aku dijohor ko di kl...so aku tak bley nak rekomen...hehehhe