Advert




03 December, 2012

Komuter oh Komuter!

Takyah explain lagi lah kan dengan permasalahan komuter ni.  Selama seploh tahun setia menggunakan perkhidmatan komuter ni, dalam seminggu tu takde problem itu bukan komuter lah namanya.

Kisah hari Jumaat lepas, bergembira nak balik umah menatap wajah anak-anak dan suami.  Aku naik train tetiap hari memang lah dengan kawan baik ku Ila dan Kak Ila CIMB (hai kak ila.. tgh baca blog ni ke? hahhaa) . Naik shuttle turun kat Padang Jawa, then kena tunggu train ke Pelabuhan Klang (PK) yang otw kat belakang. 

Sedang elok train PK sampai, kami tunggu beria lah depan pintu tunggu dibukak.  Train berhenti dalam 3 minit, nampak driver keluar. Pintu masih tak bukak. Tetiba driver masuk dan train terus jalan! Tak dapat masuk dan orang kat dalam tak dapat keluar. Tak ke hangin di situ?!  Aku ngan Ila tak puas ati, kami pegi kat kaunter tanya apa masalahnya?  Walaupun dah tau, kalau tanya pun takkan pernah membantu, tapi at least kami nak tanya.  As expected, kaunter kata tak tau and tunggu train belakang.  And dia suruh call customer service.  Aku pun jawab lah "alahhh buang masa je call nombor tu bukan pernah angkat pun. korang ni tak pernah nya nak improve kan". Pastu kami pegi. Kuat jugak kami bertempik kat situ, orang keliling pandang je.

Sementelah komuter sekarang dah ada twitter, cuba la tanya kat situ:



Replied dari Ila yang paling tak tahan. " x yah nk :) sgtla "

Hahhahahahaahahaa...pastu ktmkomuter dah tak reply dah.  Entah2 dia baca pun gelak. Lantak korang lah janji kami dah luahkan kat situ. Service dah tentu ke laut, staff pun ke laut sama. Tolong lah improve sikit KTM Komuter!



2 comments:

Unknown said...

hahahaha...cara ktm reply tweet tu amat xblh blah....penuh berhemah...hahahaha...tp hakikatnya hampeh

mama-syira said...

Bukan berhemah kak, ayat copy paste je apa soalan pun jawapan sama agaknya hahahha