Advert




06 December, 2009

Dinner Papa & Mama

21 November 2009 - kami suami isteri ada dinner undangan company tempat aku bekerja. Awal-awal dah remind husband masuk dalam diary dia. No other commitment okay..wah paksa ni. Lagi satu, awal-awal dah plan strategi bagaimana untuk 'melarikan' diri dari Syirah. Jadi pada hari kejadian, Maklong dan Ucu telah mengajak Syirah pergi ke Tanjung Harapan tengok air laut. Alhamdulillah... dapat la kami pergi tanpa lihat Syirah nangis, kalo tak sedih woo.

Meja bernombor 161 menempatkan kami nun jauh di sebelah kiri pentas, betul-betul di tepi dinding. Memang tak dapat tengok clear lah. Tengok big bos berucap pun dalam skrin..dongak siap sampai kejang leher aku. Tapi part big bos announce tambahan bonus tu terus leher jadi panjang...ekekke alhamdulillah rezeki anak. Eh bapaknya tetiba cuit penuh makna, ada apa2 ke?

Tak selera makan dan tak selera nak amik gambo makanan. Chinese food yang so-so aje rasanya. Husband nak makan shark fin sup pun takde. Dibaginya chicken sup. Heh. Sian mengidam kot suamiku. Nyanyian oleh staff sangat menghiburkan, suara masing-masing superb! Masa Dayang Nurfaizah nyanyi aku tak tengok lah, tak minat. Boring-boring sms dengan kawan-kawan untuk keluar bergambar kenangan.

Terdahulu harus lah bergambar dengan teman sejati, berlatarbelakangkan ulangtahun ke 50.


Tidak ketinggalan kelab mama-mummy-ibu. Semua pun nak posing ... jangan marah. Wow masing-masing tak kalah gaya. Aku je yang tak semenggah di situ. Bawak diri pun tak larat, nak jugaakk.


Dengan Mya, yang terserempak masa aku tengah dok buang masa kat luar. Memula cam segan tapi Mya panggil, aku pun join la dua kaki. Pastu dengan Tinie sekali.


Beakhirlah malam dinner kami yang sedang-sedang aje. Sampai umah kul 12.30 malam, anak daraku dah pun tido. Tapi macam tau je Mama dia balik, dia bukak macam mamai. Pastu aku ada hati nak menipu lagi cakap "Mama work". Dia bleh jawah "bukann". Hahhaha... ada ke tengah-tengah malam pegi work.

2 comments:

TiNiE said...

eh, ni kamera farah ker yg dgn tinie ni?? tetiba kan..ilang ingatan..heh

mama-syira said...

ha'ah camera kita. ala-ala blur dan gegar sket gambarnye..hihi tapi tinie tatap senyum lebar gitu.