Advert




12 June, 2012

Happy 2nd Birthday Irfan!

Elo!

Hari ni birthday saya, saya dah 2 tahun ^_^


Biasalah, bila dah 2 tahun..orang panggil Terrible Two. Mama kata, tantrum dah datang. Hehehe..

Mulut saya bising suka cakap, maklom la ada taik lalat betul2 kat tengah2 bibir bawah. Kadang-kadang Mama kata "adik, tolong diam sekejap boleh tak". Tapi bila saya diam (demam), Mama risau pulak. Ape lah Mama ni.

Gamba kat atas tu saya tengah mengamuk. Sempat je Mama nak snap gamba kan.  Itu takpe lagi mengamuk kat rumah atas katil. Kadang-kadang saya mengamuk kat shopping complex kalau tak dapat apa saya nak. Baring kat atas shopping complex pun saya penah. Saya saje je nak bersihkan lantai kat situ. Mama kata, dulu selalu tengok anak orang yang baring, sekarang anak sendiri. So kalau ternampak lah ada anak orang baring atas lantai shopping complex, cuba check..entah-entah saya kot.

Saya ni manja, Papa kata. Sikit-sikit suka nangis. Nangis cari Mama, maklom lah anak teruna mesti manja ngan Mama.  Papa jeles lah tu.

Saya penah dengar Mama cakap. "Irfan ni manja-manja pun tapi macam abang". Nape Mama cakap camtu ye? Saya nak dapat adik ke? Oooo taklah. Mama cakap camtu sebab saya ni nampak je manja tapi kalau bab tolong Mama, saya suka. Lepas makan, saya kemas sendiri, Mama tak suruh pun saya angkat pinggan cawan sendiri pegi letak dalam sinki.  Kalau buat susu kakak, saya tunggu tepi Mama. Nanti saya bagi susu kat kakak baru saya ambik susu saya sendiri. Kalau kakak nangis, saya pegi pujuk kakak. Kakak tu luar 'keras' tapi dalam macam baby sikit..hehehe..jangan cakap dengan kakak nanti dia marah.

Kalau Mama sakit, saya suka tanya "mama akit? mama ubat?" Saya konon-konon nak jaga Mama. Kalau air tumpah, saya lap sendiri. InsyaAllah dah besar nak jadi lelaki mithali. Hehehhee...

Saya dah besar ni, dah 2 tahun. Dah tak baby kan? Tapi saya tetap 'baby' di hati semua. Cuma busuk lah dah takde nak bau baby lagi.  Cepatnye saya besar.

Ok lah, doakan saya sihat selalu itu je saya nak sempena birthday saya ni.  Bye, i love u all. Mmmuuuah.

4 comments:

Deqna said...

happy birthday irfan....irfan ngan saya sebaya lah....dulu kan mak irfan ngan mak kita sama2 berpantang tau...

irfan tak nak adik ker? mintaklah kat mama awak adik nanti mana tau mama awak ngan mama kita leh pantang sama2 lagi...


from: Marissa

Anis Rahim said...

hapie besday, my dear Irfan....auntie anis doakan moge irfan jadi anak yg soleh dan menjadi kebangaan dan harapan mama n papa n keluarga...amin....

mama-syira said...

Hai Marissa,
Mama kata kesian nak bagi adik kat kita sebab kita ni manja lagi. Lagipun kita jeles lah nanti. Tunggu lah kita becar sket. takpe, mama kita takde kawan pantang takpe sebab awak yang kena ada kawan nak main sama2 kat rumah. Ha mintak adik kat mama ye? Ok marissa bye bye..tima kaceh wish kat saya.

-Irfan

mama-syira said...

Dear Auntie Anis,
Hopefully irfan will read this in future insyaAllah.
terima kasih atas doa2..Amin Ya rabbal alamin..