Advert




04 November, 2010

I just lurve my Medela Swing


Info ni mungkin berguna bagi ibu-ibu yang sedang mencari-cari breastpump yang sesuai. Banyak pilihan sebenarnya dari pelbagai brand. Dari yang murah hingga yang beribu riban. Dulu aku penah guna Avent Isis Manual. Ok jugak tapi manual lah kan.

Sebelum lahirkan Irfan, aku bersedia nak cari breastpump dan setelah baca di internet dan tanya kawan-kawan yang pernah guna, decided to choose Medela Swing Electric Breastpump. Dah guna sejak dalam pantang, kira-kira dah 5 bulan guna. Aku amat-amat lah berterima kasih dan suka akan ini pump. Antara sebab-sebabnya:
  1. Senang nak assemble - tak banyak parts. Sangat2 lah mudah especially bila nak bawak pergi ofis and masa malam sebelah nyusu Irfan sebelah lagi pam. Takde la mengagau tengah2 malam tu dengan ngantuknya.
  2. Sebab tak banyak parts so senang lah nak pasang n basuh. Jimat masa.
  3. Ringan - senang nak bawak on the go.
  4. Ada 2 peringkat hisapan - 1st phase macam baby suction yang laju-laju tu. Lama sikit bila susu dah start kuar dia automatik tukar ke 2nd phase - slow suction.
  5. Boleh jugak guna battery bila keadaan memaksa (bila takde letrik ke).

Tapi yang paling suka sebab tak banyak parts tu lah. Puas hati sesangat, biasalah nak cepat kan. Tinggal nak basuh corong tu je. Alhamdulillah hasil susu pun takde lah hebat sangat cukup lah untuk Irfan minom. hehe..

Kengkawan yang lain tu pun tentu breastpump best-best kan. Ini saja je nak share info. Yang lagi hebat, ada kawan tu boleh pam guna tangan je. Fuh dasat!

No comments: