Advert




25 November, 2010

Selamat Bertunang Firdaus & Intan Sharinaz

Tahun depan nampaknya ada kenduri besar lah. Adik lelaki sudah selamat bertunang dengan pilihan hatinya, yang berasal dari Segamat. Mujur lah bertunang buat kat Shah Alam je. Hehe leh aku menyebok. Maklum la ada anak kecik nak jalan jauh ni pikir banyak kali.

Cincin berlian tu cincin tunang. Halus camtu pun dah 1k++ ek, mahal betul harga emas sekarang. Cincin belah rotan adalah cincin merisik.


Sireh junjung tempah kat florist. Jangan tak caya, India yang buat. Cantik kan.


Cupcakes ditempah dari Anisse Cupcakes, Shah Alam. Nice doing business with her. Simple and fast. Aku nak sponsor cupcakes, so aku google jumpa Anisse Cupcakes ni. Cantik-cantik, geram tengok.


Hantaran-hantaran lain seperti perfume, telekung, baju nikah, fruit tart. Ada yang takde gamba kat sini, lupa nak amik ke ape ntah. Semua hantaran digubah oleh butik pengantin dekat ngan umah. Kami semua tangan keras tak pandai nak gubah. So kena la tempah. Sedih...

Lapik dulang kaler off-white tu aku ngan akak gi beli kat Semua House. Cari punya cari jumpa lah yang berkenan. Beli 13 helai terus. Ni untuk dipakai oleh keturunan-keturunan yang lain. Tu pasal beli kaler off-white senang nak match.


Sesi perbincangan di antara dua pihak. Sebelah kami diwakili oleh abang sedara yang baju hijau. Perbincangan pun lawak-lawak je, straight to the point gitu. Wang hantaran orang Johor mahal rupanya.. bersedia lah ko Daus. Dah cukup ke duit? muehhehe..


Merah menyala ko bakal adik ipar aku punya baju tunang. Diapit oleh kakak-kakak iparnya. Tudung purple akak aku yang sulung, lom kawen lagi. Ada calon? wahhh... sempat.


Gitu lah kisahnya di hari pertunangan adik lelaki aku. InsyaAllah majlis kawen selewat-lewatnya 1 tahun dari sekarang. Lagi cepat lagi bagus, bak kata pihak pempuan.

Adik aku yang besar tu. Majlis belum bersurai, baru cakap "sekian"...tetiba dia dah terpacul kat pintu. eh eh tak menyempat.


2 comments:

Deqna said...

wah tema merah.. cantik..
so nanti irfan dan syirah akan dpt geng lagi lah..hehe

mama-syira said...

Lambat lagi lah gengnya Derna.tahun depan baru nak kawen, tahun depan lagi satu lah kot. Hehe. Kalo ada geng, sure lagi haru biru kan.