Advert




02 December, 2010

Rahsia susu banyak

Happynya hari ni. Sesi pagi punya hasil mengepam agak memberangsangkan. Bagi orang lain mungkin perkara biasa dapat 1 botol penuh tapi bagi aku yang hasil biasa-biasa ni, kira dah vangga lah.
Kebiasaannya dapat 4oz, tapi pagi tadi alhamdulillah dapat penuh sampai tak cukup 1 botol. Macam gamba ni lah hasilnya. Gamba pinjam dari Mr Google. Tak bawak camera nak snap gamba susu sendiri. Heee
Nak share sikit usaha-usaha yang aku dah buat sebelum ni untuk increasekan penghasilan susu:
  • Horlicks - hasil biasa2 je.
  • Milo - agak memberangsangkan.
  • Lobak cina - takde perubahan, biasa je.
  • Coke (ni akak ofis yang citer pengalaman dia n aku try) - memang susu bertambah tapi aku tak berani buat lagi sebab tak elok minum coke kan.
  • Susu soya - ada la perubahan sikit.
  • Makan banyak n minum banyak - sangat berkesan.

Sebenarnya setiap individu itu diciptakan Allah berbeza. Ada yang minum horlicks susu dia banyak. Ada yang minum milo tak banyak. Begitulah.Rasanya sebab pagi tadi aku makan nasi lemak dengan lauk paru. Tu yang hasil banyak. Aku perasan kalo makan light-light macam roti ke, kuih ke..hasil biasa-biasa je.

Maka di sini dapatlah disimpulkan bahawa ko tak perlu nak makan supplement or buat benda-benda pelik untuk tambah susu. Just makan ikut waktu and takyah diet-diet. Pastu minom lah air banyak-banyak. Mesti susu banyak and rasanya tak perlu lah takut gemok demi kesejahteraan anak.

4 comments:

Deqna said...

betul tu farah... kalau makan heavy.. susu pun heavy flow jugak..hehehe

so teruskan makan byk2 yer.. hihi

mama-syira said...

memang banyak pun..sampai takot org tgk..haha
jom kita makan lagi.

ummi_khalish said...

kalau aku kt egypt ni plk kn fara..aku amalkan mnum air helba..mmg sgt banyak...sampai aku jdi ibu sususn anak kawan aku....dan khalish mmg hanya menyusu je....nk mkn aku x blh byk2..msuk toilet..hahaha.....anyway syukran follow aku...hapy aky aku jmpe ko blik..

Ila said...

wowwee.. TAHNIAH TAHNIAH
aku kat umah ni tengah menyimpan stok ni..
sedaya upaya nak simpan dlm 10 - 15 botol kalo dpt
mmg kena minum bykkkkkkkkkkkkkk..n mkn jgn skip..
tu je rahsianyaaa..
badan aku pun tk turun sgt
tp ada aku kisah..janji anak aku dpt susu.. hihihihiih