Advert




13 April, 2009

Memperkenalkan..

Hai..nama saya Syirah. Saya nak citer pasal aktiviti saya pada hari weekend. Bila Mama dah siapkan saya mandi, saya pun pergi main kuda ala-ala kuda kepang ni. Kaler lime green sangat menarik hati.





Bila dah boring main kuda tu, saya pun gi lah cari games lain yang lebih mencabar minda. Saya main Bead Roller Coaster ni.. tapi saya tak main sgt. Saya lebih suka tengok orang, maklum la saya ni memang prihatin a.k.a kepoh (mama kata). Tengok tu sampai nak tembus saya tengok orang lain main. Seronok sangat dapat tengok ramai kawan-kawan kat situ.




Pastu saya masuk dalam bilik Mama.. cantik kan bilik Mama? Ada cermin besaaar sangat. Saya selalu tumpang bilik Mama untuk berangan. Bercakap sorang-sorang depan cermin, tengok muka saya yang comel..(perasan) sambil berlakon jadi princess.



Haaa ni la bilik saya. Malam-malam sebelum tido saya guling-guling atas katil ni. Bantal dan tilam yang empuk buat saya tido lena setiap malam. Tak jatuh katil pun. Saya suka cover bantal saya yang bunga-bunga tu nampak girly.. ni saya posing untuk tatapan semua.




Saya suka giler cupboard ni. Warna pink lembut sangat...memang sesuai dengan saya. Ni Mama simpan semua baju-baju saya..termasuklah stokin, pampers mamy poko (opps) dan barang-barang perempuan yang lain.





Mama cuba-cuba bergambar depan cermin bilik saya. Sebab cermin bilik saya ada ukiran flowery, bilik Mama takde. Kat depan cermin ni lah saya selalu mekap.



Teka yang ni bilik siapa? Warna soft green.. katil siap ada bumbung tau. Macam dalam khemah. Katil pun cute je. Ok tak boleh teka ya.. ni lah bilik adik Syirah. Dia boy. Hehehe...




Kotak-kotak yang ada dalam bilik adik Syirah, ni untuk letak segala macam toys, books. Dan boleh panjat-panjat jugak atas tu main terjun-terjun.. tapi Mama marah.


Ok lah Syirah dah lapar nak makan dulu. Penat lah main tadi. Dahaga pulak. Minum air oren jap.




Pastu makan meatballs...ada 10 bijik. Kuah dia sedap sampai menjilat sudu.. (mama yang makan banyak). Meatballs ni memang best!



Pencuci mulut Mama buat kek Daim ni. Walaupun manis, tapi rasa dia sedap giler.. sebab ada almond dalamnya. Memang sedap lah..


Happy betul Syirah hari ni. Maklong beli rantai merah bagi kat Syirah sebagai present (ye lah tu)..sangat sesuai rantai ni untuk Syirah, bleh la pakai gi jalan-jalan dengan Papa nanti. Yahooo...


Last but not least, Syirah punya toys baru... gajah biru. Kawan kepada Wonder Pets. Haha.

p/s: Tak salahkan berangan, harap jadi kenyataan. Amin.

4 comments:

Deqna said...

cantik rumah 'ikea' ko kan farah :)

mama-syira said...

camne ko tau rumah aku nama ikea? :P

Emma said...

adik syira?? jeng3x...

-mama emma-

mama-syira said...

mama emma, jangan buat spekulasi ye.. itu hanya angan2 in future. hehehhe