Advert




14 May, 2012

Manhanttan Fish Market

Suami saya suka makan ikan. Dia kata antara ikan dan daging, dia pilih ikan. Tapi antara daging dan ayam, dia akan pilih daging. Ye, suami saya tak suka ayam. Kami kontra tapi bagai lagu dan irama saling memerlukan.

Poodah cit.

Tempat makan fav suami saya kat Manhattan Fish Market. Selalunya yang dekat rumah lah - Jusco Bukit Tinggi tu mane lagi. Bayangkan dalam masa sebulan, 2 kali makan kat situ. Bukan apa, muak lah pulak ye tak. Sebulan sekali boleh lah dimaafkan. 

Awal bulan aritu pegi tanpa Syirah. Mama balik keje Papa ngan Irfan amik. Kakak mane? Papa kata kakak belum bangun tido. Sian kakak kena tinggal. Ingatkan nak beli barang je tapi singgah makan jap. Aku bukan boleh pegi makan2 ni anak takde, mula la rasa sedih. Ape lah Syirah makan kat umah tu. Pulak tu, tengah2 makan dia kol "Mama kat mana". Huwaaa...


Irfan pandai makan sayur bukan macam Papa & Syirah. Tak suka sayur. Geram tengok jari Irfan main games kemain melentik. Hahhaa rasa nak gigit. Papa pulak 'perasan' nak jadi FT ok. Laki aku tu, jealous ke hape. Hahaha. Pakai baju S pastu buat sign rock. Jangan risau Papa, FT tu kenal pun tidak bini awak ni ha. We r just friends. Hahhaa..

Eh kengkawan, MFM ada set tau sekarang. Macam gamba kat bawah ni untuk makan 2 orang. Dapat 2 air dan platter. Ok lah kan untuk 2 orang, banyak tu. Harga RM49.90+ tak silap.



Eh tadi aku kata 2 kali kan pegi sini? Tu untuk aku lah. Untuk Papa, 3 kali! Kali kedua dia pergi berdua dengan Syirah masa aku tengah keje. Agaknya rasa bersalah aritu anak dara dia takde. So gi lah mereka dating berdua. Ada post gamba kat facebook. Takde pulak save.

Untuk kali ketiganya untuk Papa. Di hari lain. Tempat yang sama. Makanan berbeza. Mama dah kenyang diet, so makan mushroom goreng je. Sedap gilers. Spaghetti tu Irfan punya. Dia kan nak makan sendiri skrg kena la order. Pun sedap!

Papa makan semestinya ikan salmon takpun ikan kod dia. Favorite sangat tu. Kakak makan yang Papa suap. Dia bukan makan banyak.


Anak-anak aku dah sampai naik atas meja. Lantaklah.  Yang penting, kenyang alhamdulillah.




No comments: