Advert




05 May, 2009

Mama..pen (plane), kata Syirah

Aku tak sempat nak update blog. Tapi kalo ada orang 'mengidam' nak baca tu...aku masukkan gamba je lah dulu.

1 Mei, me and my buddy Syirah balik kampung! Woohoo! Pagi subuh sapie dah keluar umah. Syirah bangun kul 5 pagi sama time dengan Mama dia. Lepas mandi siap2, terus berangkat ke KLIA. Ayah Ngah Syirah yang tolong anta. Beria betul budak Syirah ni tau je nak gi jalan. Tapi on the way ke KLIA dia sempat tido sebab time tu baru kul 6 lebih. Flight kami kul 7.35 am. Matahari baru nak terbit tu ha..


Actually dah terlambat nak keluar tu. Sampai2 je dah announce flight to Penang will be depart soon. Gelabah gaban aku time tu. Sib baik sorang staff MAS ni terus check-in kan aku. Dia tanya "akak berdua je ke?". Bila aku cakap ye, terus dia suruh aku check-in kat kaunter tanpa beratur. Good customer service.

Dah la nak berlari ke Gate 10, yang paling ujung sekali. Giler betul la. Dengan dukung Syirah lagi. Rasa nak patah tangan. Peluh2 aku lari rupanya orang pun tak masuk lagi. Ceh buat suspen je. Elok je sampai kat Gate 10, dia bagi masuk.
Tapi dalam gelabah tu sempat gak snap gambo nak menggambarkan betapa teruja nya kami 2 beranak balik kampung di waktu hening pagi untuk bertemu keluarga di Kedah yang tercinta. Muuahahhaa....
Dalam flight tak ramai orang, kosong je. Nak lari-lari pun boleh :P. Syirah dok dediam je, kusyuk makan kacang. Flight depart on time, sampai pun on time. Best.

Syirah bila nampak Papa dia dari jauh dah berlari nak kejar. Ala-ala macam jejak kasih pulak. Orang tengok senyum suwit-suwit gitu..ala-ala syahdu campur gembira kot. Hahhaa. On the way tu merengek (Mama) ajak Papa breakfast. Mau tak lapar..kul 5 dah bangun, sampai kul 8.20, mesti la nak makan. Gi Old Town jap.. pastu ada orang tu pi order karipap 2 basket padahal nak order telur setengah masak 2 bijik. Sah mengigau. Gelakkan Papa...ahahhaha...sape nak makan karipap sampai 2 basket??

Alhamdulillah selamat sampai di kampung disambut nenek ngan tok wan. Last, muka budak happy...


2 comments:

Mya said...

kecik2 dh naik flight tau. auntie ni dah tua baru merasa. hohoh..

mama-syira said...

syirah dari dalam perut mama dah naik flight tau. bukan kata auntie, mama ni ha pun dah tua2 baru 'rajin' naik. hehhe